Українська мова

Конспект     нестандартного інтегрованого уроку з  української  мови  та  трудового навчання.                                      3 клас 

 Вчитель: Капінос Наталія Олександрівна
26.02.2015  рік.
Інтегрований  урок  з  української  мови  та трудового  навчання.
Українська  мова.                                                                      Тема. Прикметник.   Загальне  поняття(питання,  значення).
Трудове  навчання.                                                                      Тема. Проект (останній етап) «Подарунки до весняних свят»
Мета:1. вчити розпізнавати прикметники за питаннями, значенням; формувати  вміння доречно  вживати   прикметники , 2.розвивати мовлення, увагу, швидкість  та  логічність  мислення,  3.  виховувати  любов   і  повагу  до  матері,  до  художнього  слова, виховувати  естетичний  смак.
Обладнання:презентація, плакати для  гронування,  плакат «прикметник», предметні  фото  весняних  квітів,  картки  з  загадками  , картки,  що  містять 6 варіантів завдань, м’яч для  вправи з розвитку  креативного мислення.,  музичний  запис  для  фізкультхвилинки.
       Хід уроку.
1.Організація  класу  до  уроку
Ми урок наш починаєм,                                                                                З новим днем вас всіх вітаєм.                                                                            Слухай вчителя, відповідай –                                                                     І оцінки гарні май!
Психоформула
Люблю  я  свій  розум,                                                                                     Увагу  та  пам’ять.                                                                                          Працює  мій  мозок                                                                                          І вчусь я старанно.                                                                                           Сприймаю  нове  і  мислю  логічно.                                                             І  вчителя  слово  здійсню  я  практично.
2 Актуалізація  опорних  знань,  умінь  та  навичок.  Презентація (слайд 2,3.)
2.2.Робота  в  зошитах. Каліграфічна  хвилина. Письмо  слова  заєць.  Слово  це  словникове.  Яка  це  частина  мови?(іменник).                                                                                        -А  які  слова   нам  допомогли  відгадати  загадку? Давайте  запишемо.  Який  же  наш  заєць?   Заєць (який?) –сіренький, біленький,   довговухий, куцохвостий,полохливий.                    –Яку  роботу  виконують ці  слова?—описують  зайця,  називають  ознаки.                                                                              –А  як  називаються  слова,  які  називають  ознаки?(діти  згадують  правило  про  прикметник.)
3.Мотивація  учбової діяльності  учнів.                              Сьогодні  ми  вчитимемося  добирати  прикметники. виділяти  їх  з  тексту за  їх  істотними  ознаками (питання,  значення  ), доречно  вживати їх у  мовленні. Ці вміння стануть  вам  у  пригоді  щодня,  а  особливо  під  час  написання  творів-описів.                                                                                Мовлення  людей  ,  які  використовують  прикметники , багате,  емоційне,  образне,  красиве.  Це  мова  поетів.  Сподіваюсь,  що  після  цього уроку ваша  мова  стане  яскравішою.
4.Засвоєння  нових  знань,  умінь  та  навичок.                       4.1.Презентація (файли № 7,8,9,10,11.)                                          4.2. Дерево  ознак  прикметника.                                                4.3.Робота  за  підручником  вправа 294.                           4.4.Читання  правила.ст.123.                     4.5.Фізпауза.                                                                 4.6.Вправа  на  розвиток  креативного  мислення(за  методикою  Хрящевої  Н.Ю.).  Діти  разом  з  м’ячем отримують  слово-іменник (наприклад  огірок)дитина  додає прикметник  ознаку  і,  передаючи  м’яч іншій  дитині, називає  іменник  і  т.д.   4.7.  Робота  за  варіантами -- вибрати  прикметники  певної  ознаки (кольору. матеріалу,  смаку, характеру. розміру, форми) . Зачитування  відповідей  заповнення  кишеньок  дерева ознак.                                      1.Варіант                                                                                                                          Прочитай  і  випиши прикметники, які виражають ознаку  кольору.  Зелений, дерев’яний, теплий, ніжний, червоний, сильний, коричневий, білий, чарівний, рідний.                                                             2.Варіант                                                                                                          Прочитай  і  випиши прикметники, які виражають ознаку  матеріалу.  Чорний, добрий, гумовий, білий, дерев’яний, залізний, пластмасовий, чужий, паперовий.                                                                3. Варіант                                                                                        Прочитай  і  випиши прикметники, які виражають ознаку  смаку.   Гіркий, багатий, кислий, чорний, солодкий, веселий, солоний, річний.                                                                                                                4. Варіант        Прочитай  і  випиши прикметники, які виражають ознаку  характеру. Добрий, зелений, щедрий, білий, скупий, злий, привітний, кольоровий.                                                                                                   5. Варіант      Прочитай  і  випиши прикметники, які виражають ознаку  розміру.   Шкільний,великий, добрий,  малий, червоний, крихітний, гігантський, величезний, дорогий.                                               6. Варіант    Прочитай  і  випиши прикметники, які виражають ознаку  форми.  Добрий, круглий, веселий, квадратний, гарний, овальний, прямокутний, водяний.                                                                 4.8.Вправа  «Карусель»    Клас  ділиться  на  дві  команди,  по  центру  учень,  збирач  інформації,  якому  кожен  з  команди приносить  свою  інформацію  збирачу.  Збирач  аналізує  інформацію,  виключає  повтори  та  недоречності. Одна  команда  підбирає  прикметники  для  слова  «мама»,  а  інша  до  слова  «квіти» .                                                              4.9. Вправа  «Гронування»  Збирач  з  попередньої  вправи  називає  всі  зібрані  прикметники  , якщо  всі  вони  доречні,  то  команда  по  одному  заповнює  «гроно»  цього  іменника.  
 4.10.–Діти,  яке  скоро  свято?                                                         --На  уроках  трудового  навчання  ми  з  вами  працювали  над  проектом  «Подарунки до весняних свят» .                                 --Що  ми  вже  встигли  зробити?                                                 --Ви  знаєте,  що  наш  клас  відповідає  за  проведення  свята  і  тому  нам  треба  зробити  плакат-подарунок  для  наших ма    тусь. 
 —Робота  в  парах—Кожна  пара  отримує  загадку  про          квітку  відгадує  її і підкреслює  прикметники, зачитує,  бере         квітку  і  прикріпляє  до  плакату.  

 Загадки                                                                                             1. Я той сніг колю "голками",
   Зелененькими листками.
   Білу квітку вивільняю -
   В ноги березню схиляю.   Підсніжник                                              2. Іще сніг не зійшов із   землі 
А з - під нього рослини малі                           
 Визирають і сонце вітають.
   Синім цвітом вони розцвітають.    Проліски
3.Листочки великі, зелені.
   Стебло тендітне, тоненьке,
   А квітка духмяна, біленька.     Конвалія
4.із  малої цибулини                                                                          виріс  весняної  днини,                                                                                                   до  нарциса  привітався                                                                       та  на  грядці  запишався.   Тюльпан                                                      5..Квітка я ніжна, низенька, дрібна.
   Коли розцвітаю, приходить весна.
   Мій цвіт фіолетовий,п'ять пелюсток.
  І напівкруглий зелений листок.
   А середина у мене жовтенька,
   Личко не кругле, а трохи довгеньке.      Фіалка
6.. Зірка з небес злетіла —
І з’явилась квітка біла,
Ніжний запах чути скрізь.
Зветься квіточка...          (Нарцис)

7.У  цьому  віршеві  прибираються  рими  і  виносяться  у  слова  для  довідок,  а дитина  повинна  правильно  відновити  вірш,  поставивши  доречно  рими.                                                         Я гілочку мімози 
Поставлю на вікні,
 
І квіточки ……
Всміхаються ….
 
Велика таємниця
 
Існує поміж …:
 
Цю гілочку ….
 
Я подарую …..                                                                    Довідка:мімози, жовтенькі, мамі, мені,нами.                            9.
 В квітнику у мене виріс
Синьоокий, пишний ...(Ірис)
 
--У нас  вийшов  прекрасний  букет. Але  пам’ятайте, що  в  дикій  природі ці  квіти  зрізати  не  можна.  Ці  квіти  можна  придбати  в  оранжереях  або  виростити  в  своєму  садку.                                                                           5.Підсумок  уроку.                                                                                      5.1.Презентація –останній  файл.                                                                             Вправа  «Мікрофон».                                                                                         5.2.Домашнє  завдання  --вивчити  правило  ст..123  та  форзаці  підручника.  Вправа 296.                                                                                                                  Кожен  учень отримує  ескіз  малюнка  букета,  який  треба  розфарбувати,  і  підібрати  до  кожного  іменника-  квітки  прикметники.                                           5.3.Оцінювання  протягом  уроку                                                              ДОДАТОК . Квіти  для  домашнього  завдання.



1 коментар: